Mainostajalle radio on luova ja innovatiivinen media

Radion monimuotoisuus tarjoaa mahdollisuuden yksilölliseen kampanjaratkaisuun. Radio voi olla aito massamedia tai tehokas kohderyhmämedia.

Maantieteellisen kohdistamisen ohella eri tavalla profiloitujen kanavien avulla radiomainontaa voidaan kohdentaa erilaisille kohderyhmille, myös eri aikaan päivässä, eri päivinä tai jopa eri viikkoina.

Lounasta on hyvä mainostaa aamupäivällä juuri ennen lounasaikaa, kun taas tiistain tapahtumasta kannattaa kertoa parina edeltävänä päivänä.

Radio on toistomedia ja radio on usein kuluttajalle viimeisin media ennen ostohetkeä.

Radio toimii erinomaisesti itsenäisenä mainosvälineenä, mutta se toimii loistavasti myös muiden medioiden rinnalla tehostajana ja vahvana tukena. Radiomainonta saa painetun sanan elämään ja tehostaa viestin vaikutusta. Ulko- ja radiomainonta yhdessä tavoittavat hyvin autoilijoita ja viesti kohdentuu tehokkaasti.

Monien tutkimusten ja kuuntelutilastojen mukaan suuri osa radioiden kuuntelijoista pitää radiota läheisenä ystävänä ja arjen rytmittäjänä. Radio liittyy moniin tilanteisiin ihmisten arjessa, tuo väriä ja antaa seuraa. Ääni on luonteeltaan vahva tunteenluoja.

Radio rakentaa vahvoja tunnesiteitä kuuntelijoihinsa, jonka ansiosta myös mainostajilla on loistava tilaisuus osallistaa ihmisiä intiimillä ja henkilökohtaisella tavalla.

Radio on push-media, jolle tulee olemaan paikkansa. Loputtomien valintojen maailmassa ihminen kaipaa helppoa sisältöä, joka tarjoillaan hänelle sopivassa muodossa.

Arjen rytmittäjänä radio kulkee ihmisten mukana joka paikkaan ja hands-free-mediana sen käyttö onnistuu luontevasti muiden askareiden ohessa.