Onneksi olkoon, olet askeleen lähempänä toteutunutta tehokasta radiomainoskampanjaa!
Ennen yhteydenottoasi, on hyvä miettiä muutamaa asiaa:
- Radiomainonnan tavoitteet?
- Mikä on kampanjan kohderyhmä?
- Mitä kampanjalla halutaan saada aikaiseksi?
- Ostaja paikan päälle? Klikkauksia verkkosivuille?
- Määritä realistinen kokonaisbudjetti
Ota yhteyttä myyjään ja kerro tavoitteesi, toiveesi ja budjettisi. Tavoite ja budjetti voi rakentua myös yhteydenoton aikana.
Yhdessä myyjän kanssa kartoitamme tilanteenne ja sen perusteella teemme tarjouksen radiomainonnasta ja ehdotuksen kampanjasta.
Kun tarjous on hyväksytty, lähdemme suunnittelemaan juuri sinun yrityksesi kuuloista radiomainoskampanjaa.
Seuraavaksi on aika aloittaa äänimainoksen eli spotin suunnittelu. Tässä apuna on äänituottajamme.
”Radiossa saa laittaa persoonansa peliin.
Spiikille sopii poiketa vaikka ruokatunnilla”
– Miikka, Alueradiot
Yhdessä äänituottajamme kanssa suunnittelemme sinulle mieleenpainuvan mainoksen.
Sinulla ei tarvitse olla valmista ideaa, mutta muutama asia olisi hyvä miettiä valmiiksi:
- Mainostettava asia: tuote, palvelu, tapahtuma jne.
- Mainoksen tyyli: Humoristinen, tunteisiin vetoava, asiallinen tai jotain muuta?
- Onko yritykselläsi jo olemassa oleva slogan?
- Onko yrityksessä innokkaita spiikkaajia omassa porukassa?
Seuraavaksi saat meiltä ehdotuksen mainoksen käsikirjoituksesta, jota voimme muokata ja täydentää puolin ja toisin.
Kun käsikirjoitus on hiottu valmiiksi ja hyväksytty, on aika nauhoittaa spiikit ja koota mainos valmiiseen muotoon. Näin syntyi helposti ja vaivattomasti juuri sinun yrityksesi kuuloinen radiomainos.
Tämän jälkeen spotti ajetaan soittoon valitsemillesi alueille suunnitellusti.
Kuuntele tästä meillä tehtyjä mainoksia: