Muutoksia Hämeenlinnan terveyskeskuksen sähköisiin palveluihin

Muutoksia Hämeenlinnan terveyskeskuksen sähköisiin palveluihin – Omahoito ja Kansalaisen ajanvaraus ovat jatkossa Kansalaisen terveyspalvelu

Minunterveyteni.fi -palveluissa käytettävät eOmahoito ja Kansalaisen ajanvaraus päivitetään mobiiliversioon huhtikuussa 2018. Jatkossa palvelu on nimeltään Kansalaisen terveyspalvelu ja sitä voidaan käyttää tietokoneen lisäksi myös puhelimen, tabletin tai muiden mobiililaitteiden kautta. Palveluun kirjaudutaan pankkitunnuksilla, varmennekortilla tai mobiilivarmenteella. Lisäksi eOmahoidon sopimus on jatkossa mahdollista tehdä lapsen puolesta netissä.

Huom! Reseptien uusiminen tehdään jatkossa Kanta.fi –palvelun kautta osoitteessa www.kanta.fi

Kansalaisen terveyspalvelun kansiot

Terveystiedot-kansio korvaa eOmahoito-osion. Terveystiedot kansiossa näkyvät entiseen tapaan pysyvät diagnoosit, pysyvät lääkitykset, laboratoriotulokset sekä mahdolliset hoito-ohjeet.

Ajanvaraus-kansiossa voit tarkistaa voimassa olevat ajanvaraukset. Tässä kansiossa näkyvät myös hammashoitolan ja neuvolan lähettämät kutsut.  Näet kansiossa myös kaikkien niiden henkilöiden ajanvaraukset, joille sinulla on puolesta-asiointioikeus.

Viestit-kansiossa voit lähettää lyhyitä kysymyksiä terveyskeskuksen hoitavalle tiimille tai hoitajalle. Vastaus pyritään antamaan kolmen työpäivän kuluessa ja vastaus näkyy tässä samassa kansiossa. Kaikki lähetetyt ja vastatut viestit tallentuvat pysyvästi terveyskeskuksen potilastietojärjestelmään. Viestiliikenne on salattua eivätkä ulkopuoliset pääse lukemaan viestejä.

Omat tiedot-kansiossa voit tarkistaa ja tarvittaessa muuttaa puhelinnumerosi. Muutos tallentuu terveyskeskuksen potilastietojärjestelmään.