Kanta-Hämeen keskussairaala ottaa käyttöön takaisinsoittopalvelun.
Uuden palvelun avulla asiakkaat saavat varman yhteyden sairaalaan. Heidän ei tarvitse odottaa ruuhka-aikoina linjalla. Puhelinjärjestelmän pilotointi on alkanut silmäyksikössä. Jatkossa sairaanhoitopiiri pyrkii laajentamaan uudet järjestelmät ja käytännöt talon kaikkiin yksiköihin.
”Mahdollisuus saada yhteyttä henkilökuntaan on asiakkaille erittäin tärkeää. Nyt käyttöön otettava uudistus luo asiakkaalle sujuvan väylän asioida ja varmistaa yhteydenoton samana päivänä”, kertoo silmäyksikön osastonhoitaja Heli Ylitalo.
Asiakkaan puhelinnumero tallentuu järjestelmään. Hänelle soitetaan takaisin saman työpäivän aikana. Asiakasta tavoitellaan kaksi kertaa. Jos hän ei vastaa, lähetetään tekstiviesti. Kiireellisissä asioissa voi myös jäädä odottamaan vastausta linjalle.
Järjestelmä on kilpailutettu maakunnallisesti.